blogspot visitor

15 december 2010

Bevel baas Fox News: zaai twijfel over klimaatverandering

En noem Obama's plan voor de gezondheidszorg geen 'public option' maar 'government option'.
Door Ben Dimiero, MediaMatters, 15 december 2010

In the midst of global climate change talks last December, a top Fox News official sent an email questioning the "veracity of climate change data" and ordering the network's journalists to "refrain from asserting that the planet has warmed (or cooled) in any given period without IMMEDIATELY pointing out that such theories are based upon data that critics have called into question."

The directive, sent by Fox News Washington managing editor Bill Sammon, was issued less than 15 minutes after Fox correspondent Wendell Goler accurately reported on-air that the United Nations' World Meteorological Organization announced that 2000-2009 was "on track to be the warmest [decade] on record".

This latest revelation comes after Media Matters uncovered an email sent by Sammon to Fox journalists at the peak of the health care reform debate, ordering them to avoid using the term "public option" and instead use variations of "government option". That email echoed advice from a prominent Republican pollster on how to help turn public opinion against health care reform.

Toevoeging 17 december 2010:

Warning: 'Greater exposure' to Fox News will lead to 'increased misinformation' on policy issues, especially climate science
Door Joe Romm, Climate Progress, 17 december 2010

Zie ook m'n blognotities:
Onderzoek: Fox News liegt over klimaatverandering
Het leugenachtige ultrarechtse media-universum
Glenn Beck's propaganda vervalst de geschiedenis
Het grote geld en de media achter de Tea Party

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen