26 september 2010
Oh oh Cherso
1,44 Miljoen kijkers vergaapten zich afgelopen week aan de reality-show 'Oh oh Cherso' over ordinaire Haagse jongeren in een Grieks vakantieoord. Dat wil zeggen: na het achtuurjournaal trekt deze bagger momenteel de meeste kijkers in dit land.
Je moet oog blijven houden voor wat nog interessant en mooi is op het gebied van kunst en cultuur, maar iets als 'Oh oh Cherso' en de megapopulariteit ervan, is onmiskenbaar een teken van cultureel verval - het schijnbaar grenzeloos doorzetten van het tot 'cult' worden van wansmaak, platheid, stupiditeit en hatelijk seksisme.
Ander voorbeeld: de nieuwe tv-zender PowNed - met vereende krachten gelanceerd door GeenStijl.nl en De Telegraaf. In een item over Prinsjesdag van deze maand voegde 'verslaggever' Sander Castricum Femke Halsema, die op weg was naar de Ridderzaal, toe: 'Borstjes vooruit, Femke!'
Publieke omroep anno 2010.
De serie gaat in mijn ogen over respectloos omgaan met vrouwen en mannen. Walgelijk.
BeantwoordenVerwijderen